αναζήτηση

Το Πολυτεχνείο

Από τα βασικά στελέχη του αντιδικτατορικού αγώνα. Για τη δράση του συνελήφθη και φυλακίστηκε στο ΕΑΤ – ΕΣΑ. Ήταν μέλος της επιτροπής κατάληψης της Νομικής το 1973.

Από τα βασικά στελέχη του αντιδικτατορικού αγώνα. Για τη δράση του συνελήφθη και φυλακίστηκε στο ΕΑΤ – ΕΣΑ. Ήταν μέλος της επιτροπής κατάληψης της Νομικής το 1973. Διετέλεσε γραμματέας του υπουργικού συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ. Έχει εκδώσει δεκάδες εργασίες. Σήμερα εργάζεται ως δικηγόρος στον Άρειο Πάγο και στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

  1. Το Πολυτεχνείο ως οριακή στιγμή στην αλυσίδα των κρίσεων της ελληνικής κοινωνίας συμπυκνώνει μια πραγματικότητα και ένα μύθο και έτσι εγγράφεται στην ιστορική μνήμη του λαού.
  2. Ως ιστορικό γεγονός μορφοποιεί πολιτικές ευαισθησίες και λαϊκά οράματα, ενώ παραλλήλως εκφράζει το «όχι» των νέων στη δικτατορική βαρβαρότητα και καταπίεση. Από κορυφαία εκδήλωση του αντιδικτατορικού αγώνα μετατρέπεται σε μαζική αντιιμπεριαλιστική κινητοποίηση πολιτών, όπου αποθεώνεται και κυριαρχεί ο αυθορμητισμός των μαζών, εκτός και κατέναντι των επιδιώξεων πολιτικών οργανώσεων και κομματικών σχηματισμών.
  3. Ως μύθος πλάθεται και διογκώνεται από τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας και κυρίως της πολιτικής εκπροσώπησής της να καλύψουν συμβιβασμούς και τύψεις των πολλών φρονίμων απόντων στην αντιδικτατορική πάλη, γιατί εξυπηρετεί την απενοχοποίηση της απουσίας της σιωπηλής πλειοψηφίας και της δειλίας της αστικής και πνευματικής ελίτ και έτσι λειτουργεί ως «μεγάλο εθνικό άλλοθι ενός λαού, που λιποψύχησε μπροστά στα τανκς και συμβιβάστηκε με τους δικτάτορες», όπως, με  ειλικρίνεια και θάρρος έγραψε ο αλησμόνητος, σεμνός αγωνιστής Παναγιώτης Κανελλάκης. Έτσι εξηγείται η εκ των υστέρων λατρεία του Πολυτεχνείου με τελετουργικές πομπές, δοξαστικά, πανηγυρικούς λόγους, στεφάνια, σουβλάκια, τηλεοπτικά σποτ πολιτικών αρχηγών και δηλώσεις πρωταγωνιστών και μη από αρχείο, πλην όμως όταν η πραγματικότητα μυθολογείται ως επίχωση συλλογικής ενοχής, κυριαρχούν οι μισές  και υποχωρούν οι μεγάλες αλήθειες.
  4. Στο κατ’ έτος επαναλαμβανόμενο ερώτημα «ποιο ήταν και τι απέγινε το νόημα του Πολυτεχνείου» η απάντηση δεν μπορεί να είναι μονοσήμαντη και «τετηγμένη» στο σήμερα, γιατί υπήρξαν τόσα νοήματα όσοι και οι τυχεροί συμμέτοχοι, που όλοι μαζί συναντήθηκαν στην πίστη ότι πάντοτε η αμφισβήτηση είναι δικαίωμα και συχνότατα η ανυπακοή είναι υποχρέωση.

Αναδημοσιεύσεις:

Συνεντεύξεις

Δείτε την τελευταία συνέντευξη του Γιάννη Μαντζουράνη στο