αναζήτηση

Ο Γιάννης Μαντζουράνης στο “Kontra24” για την Novartis

O Γιάννης Μαντζουράνης σε παρέμβαση του στις 23/07/2024 στον τηλεοπτικό σταθμό Kontra και στην εκπομπή “Kontra24” με τον Μάριο Αραβαντινό, επισημαίνει τα ακόλουθα:

1. «Στην σελίδα 262 του με αριθμό 25/2022 Βουλεύματος του Δικαστικού Συμβουλίου του Ειδικού Δικαστηρίου του άρθρου 86 του Συντάγματος, ή άλλως του καλούμενου Υπουργοδικείου, για την υπόθεση Novartis αναφέρεται ότι τα δύο πρόσωπα, που χαρακτηρίστηκαν ως μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος, κατέθεσαν και στις ΗΠΑ ενώ ο με αριθμό 1 μάρτυρας στις ΗΠΑ είναι άγνωστος για τις ελληνικές αρχές.  Αυτή η πράξη χαρακτηρισμού από την Εισαγγελέα κατά της Διαφθοράς εγκρίθηκε από τον εποπτεύοντα αντεισαγγελέα Αρείου Πάγου,  Δημήτριο Παπαγεωργίου, και ουδέποτε ανακλήθηκε. Προσέξτε τώρα πως απορρίπτεται το αίτημα των τότε υπόπτων να αποκαλυφθεί η ταυτότητα αυτών των μαρτύρων.  Το ως άνω Βούλευμα στη σελίδα 262 δέχεται ότι «η αιτίαση για δήθεν παράνομο χαρακτηρισμό των δύο προαναφερόμενων προσώπων ως μαρτύρων δημοσίου συμφέροντος, γιατί προσδοκούν όφελος από τις μαρτυρικές καταθέσεις τους στις δικαστικές αρχές των Ηνωμένων Πολιτειών, είναι απορριπτέα. Και αυτό, γιατί: «η ύπαρξη τυχόν ιδίου οικονομικού οφέλους συμφώνως με το νομικό καθεστώς των Ηνωμένων Πολιτειών δεν απαγορεύει τον ως άνω χαρακτηρισμό τους από την Εισαγγελία κατά της διαφθοράς στην Ελλάδα, εφόσον το όφελος αυτών, δηλαδή το χρηματικό ποσό, που έλαβαν ή πρόκειται να λάβουν από τις αρχές των Ηνωμένων Πολιτειών δεν έχει ως προϋπόθεση την κατάθεση τους στην Ελλάδα, δηλαδή οι καταθέσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Ελλάδα δεν συνδέονται αιτιωδώς και συνακόλουθα η κατάθεση τους στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν καθιστά ανεπιτήδειους μάρτυρες στην Ελλάδα.»

2. «Ο κύριος Φλωρίδης πρόσθεσε στο άρθρο 218 Κ.Ποιν.Δικ. μια ρύθμιση – δώρο στον κύριο Σαμαρά και προς τους άλλους πρώην ύποπτους στην υπόθεση Novartis, έτσι ώστε να πέσουν οι τόνοι της αντιπαράθεσης Σαμαρά προς την Κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη. Η προσφάτως ψηφισθείσα διάταξη Φλωρίδη, η οποία έχει ισχύ από την 01/05/2024, ορίζει ότι «η προσφορότητα και αναγκαιότητα των μέτρων προστασίας εξετάζονται διαρκώς από τον αρμόδιο εισαγγελέα, ο οποίος δύναται οποτεδήποτε σε περίπτωση, που έχουν επιβληθεί με διάταξη του να τα τροποποιήσει ή να τα ανακαλέσει ή σε διαφορετική περίπτωση  να εισηγηθεί την τροποποίηση ή την ανάκληση τους, όταν κατά την κρίση του διαφοροποιηθούν ή εκλείψουν οι λόγοι επιβολής τους.»

3.  Αυτή η καινοφανής διάταξη ψηφίσθηκε μετά την προειρημένη αμετάκλητη κρίση του Δικαστικού Συμβουλίου του Ειδικού Δικαστηρίου κατ’ άρθρον 86 Συντ. και χωρίς καθυστέρηση υπεβλήθησαν σχετικές Αιτήσεις από τον κύριο Σαμαρά και άλλα πρόσωπα, που είχαν ελεγχθεί ως ύποπτα και των οποίων αρχειοθετήθηκαν οι υποθέσεις τους από την κ. Τουλουπάκη, με αίτημα την αποκάλυψη των ονοματεπωνύμων των δύο μαρτύρων δημοσίου συμφέροντος, ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες ποινικής δίωξης αυτών μετά από μηνύσεις των προαναφερόμενων πολιτικών προσώπων. Σημειωτέον ότι η κυρία Τουλουπάκη αρχειοθέτησε τις υποθέσεις πλην τριών, εκ των οποίων δύο αρχειοθετήθηκαν από τον διάδοχο της κυρίας Τουλουπάκη Εισαγγελέα, ενώ για έναν εκδόθηκε απαλλακτικό βούλευμα. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι εκείνη την περίοδο οι χαρακτηρισθέντες ως μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος είχαν εισφέρει κάποια στοιχεία, τα οποία εκρίθηκαν από την πανταχόθεν βαλόμενη κυρία Τουλουπάκη ότι δεν ήταν αρκετά για να ασκηθούν ποινικές διώξεις, δηλαδή η κ. Τουλουπάκη, που χαρακτήρισε τους μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος, πήρε τις καταθέσεις τους και αξιοποίησε όποια στοιχεία μπόρεσε, τα συνέκρινε με κάποια άλλα και έκρινε ότι δεν είναι επαρκείς οι ενδείξεις για να ασκήσει ποινική δίωξη. Αυτό είναι μέσα στις αρμοδιότητες του εκάστοτε αρμόδιου εισαγγελέα.»  Μετά την ως άνω αμετάκλητη κρίση του κατ’ εξοχήν αρμόδιου Δικαστικού Συμβουλίου είναι απορίας άξιον πως θα εφαρμοσθεί η φωτογραφική διάταξη του άρθρου 79 Ν. 5090/2024 στη συγκεκριμένη περίπτωση.

4. «Το FBI έδωσε στις ελληνικές δημόσιες αρχές πληροφορίες υπό τον απαράβατον όρον να τις αξιοποιήσουν κατά την ανάκριση ή την προκαταρτική εξέταση αλλά να μην τις κοινοποιήσουν πουθενά και σε κανένα διάδικο ή άλλη δημόσια αρχή και να μην τις χρησιμοποιήσουν σε δικαστήριο ως αποδεικτικά στοιχεία.  Η ενλόγω απαγόρευση ήταν απόλυτη, ρητή και σαφής και οποιαδήποτε παραβίαση της υποχρέωσης εμπιστευτικότητας επισύρει βαρύτατες κυρώσεις για τους υπαίτιους ανεξαρτήτως εάν είναι ή όχι εισαγγελείς και δικαστές, κατά το δίκαιο των ΗΠΑ.  Η νομική διαχείριση των περιεχομένων στα ενλόγω έξι (6) εμπιστευτικά έγγραφα του FBI προς τις ελληνικές εισαγγελικές αρχές αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα των δημόσιων αρχών των ΗΠΑ και στη συγκεκριμένη περίπτωση του FBI. Εκείνη την περίοδο οι Ηνωμένες Πολιτείες διαπραγματεύονταν με την Novartis να πληρώσει μερικά δισεκατομμύρια δολλάρια ΗΠΑ για την επίτευξη εξωδικαστικού συμβιβασμού, άρα προτεραιότητα των δημόσιων αρχών των ΗΠΑ ήταν να αναγκασθεί η NOVARTIS σε επωφελή για τις ΗΠΑ συμβιβασμό, όπως και έγινε.»

5. Σε ό,τι αφορά το ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, όποιος ή όποιοι με την συμπεριφορά τους οδηγούν τις εξελίξεις σε τυφλή σύγκρουση πλανώνται πλάνην οικτράν εάν πιστεύουν ότι θα προκύψει κάτι θετικό είτε για τους ίδιους είτε για το κόμμα είτε για τις προοδευτικές πολιτικές δυνάμεις.  Αντίθετα είναι πλέον ή βέβαιον ότι βλάπτουν όχι μόνο τους ίδιους προσωπικά, αλλά και το ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ενώ παράλληλα αποδυναμώνουν τις προσπάθειες για ανασυγκρότηση της μεγάλης δημοκρατικής προοδευτικής παράταξης.

Συνεντεύξεις

Δείτε την τελευταία συνέντευξη του Γιάννη Μαντζουράνη στο